اخبار آی تی - اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات

کلیه اخبار فناوری اطلاعات IT شامل تحلیل‌های فناوری اطلاعات، گزارش‌های لحظه‌ای از رویدادها،پادکست و ویدیو ها

اخبار آی تی - اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات

کلیه اخبار فناوری اطلاعات IT شامل تحلیل‌های فناوری اطلاعات، گزارش‌های لحظه‌ای از رویدادها،پادکست و ویدیو ها

آخرین و جدیدترین اخبار فناوری

پیوندها

نکات بسیار مفید برای خرید لپ تاپ !

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۱۷ ب.ظ

برای خرید لپ‌تاپ چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. قبل از آن توجه داشته باشید که سازندگان لپ‌تاپ همگی دارای شرکت‌های بزرگ چندین میلیارد دلاری هستند پس برای تولید یک محصول، صرف نظر از نام تجاری، سرمایه خود را نیز به خطر نمی‌اندازند. در نتیجه تمام مدل‌هایی که در بازار مشاهده می‌کنید از کیفیت و کارآیی قابل قبولی برخوردار هستند اما این راهنما کمک خواهد کرد انتخابی با توجه به نیازهای خود انجام دهید. ضمن اینکه بهترین گزینه را با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.

 

 

لپ تاپ قیمت,قیمت لپ تاپ

 

 

 

لپ‌تاپ را برای چه کاری نیاز دارید؟

توجه به اینکه شما لپ‌تاپ را برای پاسخ به کدام یک از نیازهای خود می‌خواهید، می‌تواند تا حد زیادی در تصمیم‌گیری به شما کمک کند؛ چراکه تمامی لپ‌تاپ‌های بازار کاربرد و مخاطبان یکسانی ندارند و هریک به منظور انجام کارهای مختلف و کاربران گوناگونی طراحی و تولید شده‌اند. به عنوان مثال، لپ‌تاپی که تنها برای اتصال به اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی استفاده می‌شود با دستگاهی که برای بازی‌های رایانه‌ای آنلاین انتخاب می‌شود، تفاوت زیادی دارد. بنابراین کاربران باید به نیاز خود برای خریداری لپ‌تاپ توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشند.

۲. لپ‌تاپ می‌خواهید یا رایانه رومیزی؟

با اینکه امروزه بسیاری از کاربران لپ‌تاپ را جایگزین رایانه‌های رومیزی کرده‌اند، اما باید گفت هرکدام از این دستگاه‌ها برای انجام کارهای مختلفی در نظر گرفته شده‌اند و  کاملا با هم تفاوت دارند و نباید از یکی به‌عنوان جایگزین دیگری استفاده کرد.

۳. نکات مثبت استفاده از لپ‌تاپ

لپ‌تاپ قابل حمل است و برای آن دسته از کاربرانی که نیاز به جابجایی اطلاعات و داده‌های ذخیره شد خود دارند (نظیر دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها و غیره) بسیار مناسب است.  

نگه‌داری از لپ‌تاپ نیاز به اشغال فضای زیادی از منزل  یا محل کار ندارد و برای این روزها که بسیاری از خانه‌ها اندازه بسیار کوچکی دارند، مناسب است.

لپ‌تاپ‌ها جدیدتر و به‌روزتر هستند و می‌توانند عملکردهای پیچیده‌تری نسبت به رایانه‌های رومیزی انجام دهند.

۴. نکات منفی استفاده از لپ‌تاپ

تضعیف باتری لپ‌تاپ با گذر زمان: از آنجا که لپ‌تاپ‌ها به باتری قابل شارژ مجهزند، پس از مدتی باتری آن‌ها به شدت ضعیف و قدرت شارژدهی آن بسیار کم می‌شود، به‌گونه‌ای که بسیاری از کاربران باید باتری‌های جدیدتری خریده و آن را جایگزین باتری‌های قبلی خود کنند که این امر هزینه‌های نسبتا سنگینی را دربردارد.

امکان سرقت یا گم شدن آن‌ها زیاد است: لپ‌تاپ‌ها قابل حمل هستند و کاربران آن‌ها را برای انجام کارهای مختلفی به اماکن مختلف می‌برند، در نتیجه ممکن است مورد سرقت و سوءاستفاده از سوی مجرمان قرار بگیرد و یا توسط خود کاربر در جایی رها شده و گم شوند و بسیاری از اطلاعات ارزشمند و خصوصی افراد بدین ترتیب از بین برود.

لپ‌تاپ نسبت به رایانه رومیزی امکان ارتقای چندانی ندارد: کاربران رایانه‌های رومیزی پس از مدتی قادر خواهند بود سخت‌افزارهای موجود و نصب شده در کیس خود را به راحتی تعویض کرده و به مدل‌های جدیدتر و بهتری ارتقاء دهند، این در حالیست که کاربران لپ‌تاپ نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

امکان داغ کردن و خراب شدن لپ‌تاپ بیشتر است: با توجه به استفاده لپ‌تاپ از باتری، در صورتی که کاربر از آن استفاده زیادی کند و برنامه‌های فوق سنگینی را با آن اجرا کند، ممکن است به شدت داغ کند و آسیب ببیند.

 

لپ تاپ هایی که از گوشی موبایل شما ضعیف ترند!
اگر در هر وب سایت و مرجعی سری به بررسی یا لیست ویژگی های لپ تاپ های ارزان قیمت بزنید، به نظر می رسد برای استفاده اغلب ما مناسب هستند و چیزی کم ندارند یا دست کم تصور می کنید برای استفاده های عمومی نظیر وب گردی، تماشای فیلم، کار با بسته نرم افزاری آفیس و امثال آن مناسب هستند. در سناریو دیگری برای نمونه اگر از کسی بپرسید آیا یک لپ تاپ ارزان و معمولی برای وب گردی، تماشای فیلم و یا کار با آفیس مناسب است، به احتمال بسیار زیاد جواب مثبت خواهید گرفت.

شاید کمی گیج کننده باشد اما در حقیقت کارهایی چون وبگردی و کار با مجموعه نرم افزاری آفیس آنقدر هم سبک نیستند که بتوانید با لپ تاپ های ارزان قیمت که گاهاً قدرت پردازشی و منابع سخت افزاری آنها از گوشی های موبایل ضعیف تر و محدودتر است، استفاده کنید. بسیاری از لپ تاپ های ارزان قیمت دارای منابع سخت افزاری فوق العاده ضعیف هستند که پس از مدت کوتاهی، شما را به شدت از خرید خود پشیمان می کنند.

یکی از باورهای بسیار اشتباه بین اغلب افراد، ساده پنداشتن کارهایی چون وب گردی و کار با مجموعه آفیس است، بر خلاف باور رایج، وب گردی دیگر کاری سبک نیست که به سخت افزارهای قدرتمند نیاز نداشته باشد. به هر وب سایتی که مراجعه می کنید، دارای محتواهای گرافیکی مختلف، جلوه های نمایشی و تصاویر باکیفیتی هستند که سخت افزارهای ضعیف در اجرای روان آنها ناتوان هستند. تصور کنید هر صفحه معمولی که بارگذاری می کنید، مرورگر به مدت 5 الی 20 ثانیه فریز شود، مطمئناً تجربه بسیار آزار دهنده ای خواهد بود. با در نظر گرفتن منابع سخت افزاری بسیار محدود و ضعیف در لپ تاپ های ارزان قیمت، اگر به طور هم زمان بیش از یک تب (TAB) یا بیش از یک صفحه وب بارگذاری کنید، اوضاع بدتر هم می شود و از لپ تاپ خود نا امید خواهید شد.

با اینکه در موقع خرید لپ تاپ های ارزان قیمت ممکن است انتظار زیادی از آنها نداشته باشید اما می توانیم با قاطعیت به شما بگوییم لپ تاپ های ارزان قیمت اغلب مواقع بسیار ضعیف تر از آن چیزی هستند که تصور می کنید. به صورت کلی پیشنهاد می شود سراغ لپ تاپ های خیلی ارزان نروید، چراکه بعد از مدت کوتاهی پشیمان می شوید.

2 گیگابایت حافظه رم؟ هرگز!
برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت دارای تنها 2 گیگابایت حافظه رم هستند که حتی برای اجرای روان خود سیستم عامل هم کافی نیست.

اوضاع هنگامی بدتر می شود که سازندگان لپ تاپ ها به دلیل مهاجرت نرم افزارهای مختلف از معماری 32 بیتی به 64 بیتی و عرضه نشدن نگارش 32 بیتی بسیاری از نرم افزارهای رایج، به ناچار نسخه 64 بیتی ویندوز را بر روی لپ تاپ های خود نصب می کنند یا تنها درایور مربوط به نسخه 64 بیتی را ارائه می کنند. از آنجایی که  نگارش 64 بیتی ویندوز به منابع سخت افزاری بیشتری نیاز دارد، در لپ تاپ های دارای منابع سخت افزاری پایین به ویژه 2 گیگابایت حافظه رم؛ منابع به شدت درگیر اجرای خود سیستم عامل می شوند و منابع زیادی برای اجرای نرم افزارهای مورد استفاده کاربر باقی نمی ماند.

در شرایط فعلی خرید لپ تاپ های دارای تنها 2 ویا حتی 4 گیگابایت حافظه رم، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

لپ تاپ همان کامپیوتری رومیزی نیست!
اگر یک کامپیوتر رومیزی معمولی مجهز به یک پردازنده دو هسته ای، 4 گیگابایت حافظه رم و یک کارت گرافیک با 2 گیگابایت حافظه ویدئویی داشته باشید، احتمالاً با مشاهده مشخصات لپ تاپ های چهار هسته ای با 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت حافظه ویدئویی، از کامپیوتر خود نا امید می شوید یا تصور می کنید چنین لپ تاپی از کامپیوتر شما بسیار قوی تر است، اما باید به شما بگوییم لزوماً چنین نیست!

یکی از بزرگ ترین چالش ها در ساخت و طراحی لپ تاپ، تامین انرژی است. برخلاف کامپیوتر شما که همیشه به برق شهری متصل است، لپ تاپ ها با این هدف طراحی شده اند که بتوان با باتری و بدون وابستگی به پریز برق نیز از آنها استفاده کرد اما از آنجایی که ظرفیت و انرژی قابل استحصال از طریق باتری ها بسیار محدود است، به ناچار با کاهش قدرت قطعات مختلف نظیر CPU، مصرف آنها را کاهش داده اند. بنابراین یک CPU چهار هسته ای لپ تاپ لزوماً از CPU دو هسته ای کامپیوتر رومیزی شما قوی تر نیست.

باید به این نکته توجه داشته باشید که سخت افزارهای مخصوص لپ تاپ به دلیل محدودیت در تامین انرژی، به صورت کلی کم مصرف تر و ضعیف تر از کامپیوترهای رومیزی هستند.

 

  • Majid Zanjiran

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی